Gara feroviară Chișinău
Gara feroviară din Chișinău este principală gară care deservește capitala Republicii Moldova, orașul Chișinău.
Gara a fost construită în 1870. Potrivit unor date, era o clădire temporară, care inițial a fost construită din lemn, similară cu gările obișnuite de provincie. Clădirea nouă a gării a fost construită spre sfârșitul anilor 1870, după planul arhitectural al lui Ghenrih Lonski.
Potrivit unei surse, primul tren a sosit la gara Chișinău pe 15 august 1871. Potrivit altora, circulația trenurilor pe traseul Tiraspol – Chișinău a fost deschisă pe 28 august 1871. Primul tren sosit de la Odesa (timp de 7 ore), a marcat începutul operațiunilor feroviare în Basarabia.
În 1873, de asemenea a fost dată în exploatare linia de cale ferată: Chișinău — Cornești, apoi prelungită până la Ungheni.
În iunie 1878 tronsonul Razdelinaia — Chișinău — Ungheni a trecut în gestiunea Căilor Ferate (Rusești) de Sud-Vest. Peste un an în subordinea acesteia a fost transmisă calea ferată Tighina — Galați.
În 6/19 ianuarie 1918, gara a fost teatrul unui conflict între trupele bolșevice ale „Filialei Frontului” – organizație subordonată RUMCEROD din Odesa și un eșalon de voluntari ardeleni ai Armatei Române.
Fotografii realizate în: